Matilda the blondie

Imorse åkte Mattias med Elvira på dagis, så jag tänkte ta en liten sovmorgon, typ till nio eller nått.. Vaknar av att mamma ringer klockan halv elva!! Hon är på väg (först på boupptäckning) sen på akuten haha. Hon har såklart fått en infektion i sitt nyopererade knä.. så om hon blir inlagt, vars hamnar hon då? Jo infektion, hos mig! :P Jag kommer ta så väl hand om dig mamma :)

Vilket dunderväder det är ute idag! :) Jag tänkte cykla till jobbet.. men om nån har läst mina förra inlägg så vet ni att min cykel typ var paj.. att bakhjulet var snett och jag höll på att trampa ihjäl min när jag skulle ner på stan.. Aja men iaf så tänkte jag gå och försöka leka mekaniker här ute på gården.. så jag gick och kände på den där "muttern" (vet inte om det heter så, men jag kallar det så :P) och den var alldeles lös, så lös att jag kunde skruva av den från hjulet med bara fingrarna.. ja jag vet att det kunde  ha berott på att jag är väldigt stark också.. men nä, inte den här gången.. nu tog jag inte i alls faktiskt :P
Så jag gick in igen och letade en skiftnyckel.. hittade en å gick ut och skruvade fast hjulet, så nu går det lätt igen :) Men inte nog med det så tänkte världens smartaste Matilda att hon skulle pumpa hjulen också! Så jag gick in igen och letade och letade efter en cykelpump.. såg en stor fotpump, men jag hade för mig att cykelpumpar brukar vara långa och smala.. och plus att det var en bil på kartongen! Så jag fortsatte leta.. tillslut fick jag lov och ge vika å ringa till Mattias och fråga om vi har en cykelpump..
-Ja det är en fotpump som ligger i skåpet!! :P
Så nu är det bara ut å pumpa cykelskrället!


Hur sjutton kan det vara en bil på förpackningen? Man blir ju förvirrad..

Vi ses kanske ikväll då mamma ;)

Ja just ja.. jag blir tokig alltså, får inte dit en presentationsbild på min blogg, jag vet hur man gör, men det funkar bara inte. Mattias har försökt också men det går inte..
Marie nu får du komma ner och hjälpa mig med den här sidan :P

Kommentarer
Postat av: Angelica

haha, ja, vad gör bilen där kan man ju undra! kul att läsa din blogg iaf.. ;)

puss

2009-03-31 @ 22:51:31
URL: http://mittsnurrigaliv.blogspot.com
Postat av: ~~M A R I E~~

Matilda the blondie, hehe.. :P

Jag har blivit fotad hela dagen (läs blogg). Du vet ju hur mycket jag älskar sånt! :)

Gick det bra med din mamma?

Och ja, jag hjälper till så fort jag kommer! ;)

Puss

2009-04-01 @ 17:17:32
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Frida

nuså! nu har jag hittat din blogg sida:) hih jag har varit dålig på uppdatera den nu, men ska skriva lite ikväll hade jag tänkt!

du är inte sugen på pyjjamasparty på fredag förresten? jag lisa hanna o sara.:D

2009-04-01 @ 23:00:07
URL: http://fridayo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0