Matilda the blondie

Imorse åkte Mattias med Elvira på dagis, så jag tänkte ta en liten sovmorgon, typ till nio eller nått.. Vaknar av att mamma ringer klockan halv elva!! Hon är på väg (först på boupptäckning) sen på akuten haha. Hon har såklart fått en infektion i sitt nyopererade knä.. så om hon blir inlagt, vars hamnar hon då? Jo infektion, hos mig! :P Jag kommer ta så väl hand om dig mamma :)

Vilket dunderväder det är ute idag! :) Jag tänkte cykla till jobbet.. men om nån har läst mina förra inlägg så vet ni att min cykel typ var paj.. att bakhjulet var snett och jag höll på att trampa ihjäl min när jag skulle ner på stan.. Aja men iaf så tänkte jag gå och försöka leka mekaniker här ute på gården.. så jag gick och kände på den där "muttern" (vet inte om det heter så, men jag kallar det så :P) och den var alldeles lös, så lös att jag kunde skruva av den från hjulet med bara fingrarna.. ja jag vet att det kunde  ha berott på att jag är väldigt stark också.. men nä, inte den här gången.. nu tog jag inte i alls faktiskt :P
Så jag gick in igen och letade en skiftnyckel.. hittade en å gick ut och skruvade fast hjulet, så nu går det lätt igen :) Men inte nog med det så tänkte världens smartaste Matilda att hon skulle pumpa hjulen också! Så jag gick in igen och letade och letade efter en cykelpump.. såg en stor fotpump, men jag hade för mig att cykelpumpar brukar vara långa och smala.. och plus att det var en bil på kartongen! Så jag fortsatte leta.. tillslut fick jag lov och ge vika å ringa till Mattias och fråga om vi har en cykelpump..
-Ja det är en fotpump som ligger i skåpet!! :P
Så nu är det bara ut å pumpa cykelskrället!


Hur sjutton kan det vara en bil på förpackningen? Man blir ju förvirrad..

Vi ses kanske ikväll då mamma ;)

Ja just ja.. jag blir tokig alltså, får inte dit en presentationsbild på min blogg, jag vet hur man gör, men det funkar bara inte. Mattias har försökt också men det går inte..
Marie nu får du komma ner och hjälpa mig med den här sidan :P

Stan med Frida

Nu har jag just kommit hem från stan, har varit och kollat på tapeter med Frida. Väldigt fina tapeter hittade hon, och billiga! Han i kassan glömde att slå in 2 rullar från fondväggen så hon fick det 600 kr billigare! :D Tur där ;)

Jag hittade ett par vita jeans åt Elvira och två tröjor, och faktiskt en tröja åt mig själv också :) Så nu är jag nöjd!

Mycket trevlig dag!

Nu ska jag laga mat, André skulle visst äta här :) Så nu fick jag press på mig :P

Lev å må, skubb å klå!

Måndag igen då..

Igår var jag inne hela dagen och gick runt med morgonrock och mjukisbyxor hela dagen! :P Var helt orkeslös, orkade inte ens klä på mig :D haha!

Idag är det andra bullar ;) Har ätit frukost, städat och till och med klätt på mig ;) Sen ska jag nog ta en prommis ner på stan och kolla tapeter med Frida.. men om hon inte kan det så går jag nog dit ändå :P Vill då absolut inte sitta hemma hela dagen idag med..  min sista lediga dag ska jag hitta på nått :)

Nu är det snart bara 4 månader kvar till bröllopet! Jag får nästan panik.. De senaste veckorna har jag bara tryckt i mig godis, och inte tränat nånting. Verkar som ju mer jag tänker på bröllopet ju mer äter jag! haha... Nä det får bli en cambride kur i maj ;) Skulle vilja köra det nu men då hinner jag väl gå upp alla kg innan augusti :P

Det här är fixat till bröllopet iaf:

*Kyrkan
*Festlokal
*Inbjudningskort utskickade
*Brudklänning
*Kostymer til Bestman och Matte
*Tärnklänningen är beställd.. hoppas bara den passar!
*Mat
*Porslin
*Värdpar
*Musik i Kyrkan
*Servetter
*Dukar

Kvar att fixa:

*Dricka
*Bil
*Fotograf (har hittat en men inte betalat)
*Elviras klänning
*Blommor
*Skor och underkläder
*Ringar! (Haha dom har vi inte köpt än :P)
*Hotell
*Bröllopsresa
*Bordsplaceringskort
*Bröllopstårta

Vad är det då kvar!? Jag har säkert glömt massor!  Men kan inte komma på nått mer :P Hjälp mig komma på nått..

Nä nu ska jag klä på Elvira..

Hej så länge!

 


Busunge!

Ojoj vad busig elvira har blivit! Nu har hon gjort något med tvn så vi inte har några kanaler! Hon är verkligen överallt där hon inte får vara!
Men hon är ändå min favorittös! :P


Har klätt ut sig i pappas badbrallor och regnmössa :P

Min rygg! :/

Igår när jag vaknade kände jag hur illa jag mådde, for och jobbade, skulle sitta vak åt någon tant.. När jag sitter där känner jag hur ont i ryggen jag har! Hela ryggen är pajjad efter jag gått med Elvira på stan utan barnvagn..
Efter jobbet åker vi på kalas till Jenny, då mådde jag så fruktansvärt illa så jag höll på att spy.. Vi är inte där så länge, för jag måste hem. Hemma så tar jag en ipren, och efter ett tag så försvinner ryggvärken och illamåendet, för attr sammanfatta det här, så hade jag så ont i ryggen så jag höll på att spy! 

På kvällen åkte vi till Andréa och Marcus, så trevligt! Väldigt mysigt var det, åt varma mackor och såg på Robinsson.  Sen skulle karlarna se på fotboll, men det blev mest att vi surrade och glömde bort fotbollen.. ok kanske inte Mattias som är världens sportnörd :P

Elvira sov till 9 imorse!! Men man ska ju ställa om klockorna, och så blir den ju tio.. Men jag vet inte om Mattias kanske gjorde det i morse?

Nu ligger jag och Elvira i sängen och ser på teletubbies,det är alltid lika mysigt :)

Sen blev det något konstigt när jag skulle beställa tärnklänningen, fick ett mail men förstår inte vad som står där, så matte få hjälpa mig :P

Jag måste ju bara vara som alla andra..

Jag blev så sugen på att starta en egen bogg. Man sitter hela dagarna.. eller typ en halvtimme per dygn och läser alla andras bloggar, så jag tänkte varför inte skapa en egen!?

Fattar då verkligen inte hur alla kan få sån fin blogg.. måste nog ta hjälp av Marie för att kunna fixa min så den blir fin.. Ni får ha tålamod så länge ;)

Imorse vaknade min kära dotter klockan halv sju!! Så tidigt är jag verkligen inte van att hon ska vakna, tio över åtta brukar vara standard.. Iaf så gick vi upp och fikade frukost, låg och såg på teletubbies och bara myste, så tänkte jag.. kanske jag ska cykla och hälsa på mormor när jag lix ska ner på stan och köpa en present till Jenny :)
Så, just när jag har ringt mormor och hört att det är lugnt att jag och Elvira kommer och hälsar på så ringer min mobil, det är Frida som ringer och hör om vi skulle åka på stan och kolla på tapeter!!? Det hade jag helt och hållet glömt bort! Och ingen barnvagn hade man hemma..
Jag sätter Elvira på cykeln och trampar och trampar, men det känns som det går så trögt, helt anfådd blev jag och tänkte, nu måste jag börja bli mer aktiv å gå på Iksu :P
Träffar Frida på stan och hinner inte gå på så många affärer så ringer Borre the man och undrar om vi ska ses.. så han bjuder oss på fika och vi sitter och surrar.. då nämner jag att det gick så trögt å cykla så han följer med ut till cykeln och kollar om det är något fel.. Och hela bakhjulet på cykeln är löst och snett så bromsen ligger på.. När han skulle snurra på hjulet så går det nästan typ inte att snurra runt! Haha! Inte konstigt att jag blev väldigt anfådd där :P
Så vilken motion jag fått idag! Först cyklat på en trög cykel och sen burit Elvira runt stan.. och sen cyklade jag till mormor :P Men där fick min älskade Mattias komma och hämta mig.. haha..
Vi tittade inte på några tapeter iaf, jag var för slut i armarna för att orka hålla i Elvira mer..




Var på begravning i Onsdags, min morfar gick bort den 3:e.. Den var jättefin.. men jag hann inte se så mycket av själva begravningen för jag fick gå ut med Elvira för hon kan aldrig vara tyst! När det är så där mycket folk som det var (110 pers) så börjar Elvira spela "Allan".. hon vill göra Allt för att få all uppmärksamhet. Hon skulle helst vilja springa fram och dansa och sjunga så att alla ska skratta åt henne, tyvärr så fick hon inte det på begravningen :P
Men det blev trevligt (eller om det kan vara det på begravningar?) men vi fick träffa kusiner och släkt som man inte sett på flera år, och brorsan och hans familj kom upp! Så kul :)

     
Alvin och Elvira kör bil
pappa och elvira ute     
Matte och Elvira ute i det fina vädret  
                                                           

Elvira och mamma myser!


Och nu håller du tummarna Marie att klänningen passar!

Lev å må, skubb å klå!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0