Nu kan jag skriva igen..

Jag har inte kunnat skriva något blogginlägg pga att min älskade man råkade spilla lite dricka över datorn.. men som tur var hade vi försäkrat den, så vi fick en ny! :)

Idag har jag och Elvira varit hos mormor, tänkte bara åka dit och dricka lite kaffe, men vi blev bjudna på mat också :) Det är så trevligt att vara med mormor och Åke :)

Nu jobbar jag 6 dagar till, nu ihelgen jobbar jag, känns lite jobbigt men lika bra att göra bort det så man får en härlig semester sen! ;)
På lördag ska jag på släktträff.. först på morgonen ska Elvira vara hos mormor, sen kommer mamma och pappa och hämtar henne, sen åker de till festen.. Själv jobbar jag dag och slutar kvart över två.. Men det blir nog trevligt.

Nästa torsdag kommer mamma till mig, hon ska sova hos oss till på söndagen. Matte och pappa ska åka till Norge och fiska, så jag och mamma får ha en karlfri helg! :) Men jag jobbar ju såklart den helgen också, men bara dagtid, så det är ju skönt! :) Kommer bli mysigt iaf :)

Det är ju bara 15 dagar kvar till bröllopet!! Helt sjukt alltså! Bara två veckor.. det är ofattbart..! Men så underbart roligt det kommer bli! :)

Nä nu ska jag fortsätta se superfat vs superskinny.. mitt favvo-program! :P


Ska snart iväg..

Jag ska snart iväg å jobba.. Känns inte så roligt! Elvira vaknade kvart över sju imorse!! Jag höll på att dö, har aldrig varit så trött som jag är nu!
Och imorgon så ska hon börja på sommardagis, då ska hon vara där kvart över sex, så jag hinner på jobbet till kvart i sju. Då måste jag stiga upp fem!! Det är inte mänskligt..

Nu börjar mina jobbarhelger, känns sådär, men jag har haft så roliga lediga helger!! Förra helgen åkte jag till Marie i Lule, det var hur mysigt som helst!
På fredagen drack vi lite vin, åt middag på båten och sen gick vi på allstars :) Väldigt mysigt!  Men vi fick gå och lägga oss tidigt så vi skulle komma upp morgonen efter, då var det dags för en roadtrip till Pajala :D Där gick vi på marknad och åt lunchbuffe :) På söndagen gick vi en lång promenad runt sjön, sen var det dags för mig att åka hem.. Men det blev en huuur mysig helg som helst med min bästis :)

Nu jobbar jag alltså tre helger, sen får jag semester, och det är lika med Bröllop!! :D Nu är det verkligen nära!

Här är lite bilder från mina lediga helger



Nu ska jag duscha innan jag går ut i regnet.. Nu när det regnar så mycker kanske man bara ska he lite schampo och gå ut i regnet? Det är ju typ bättre stråle än i duschen :P

Ja just ja, jag har fått förlängt vikariat! :) Ska få börja jobba natt, hur skönt kommer inte det bli? Alla som känner mig, vet att jag hatar att kliva upp tidigt! :P Nä men jag tror jag kommer trivas med att jobba natt! :)

Lev å må!

RSS 2.0