Ojoj vilken present!

Jorge kom hit idag med en bröllopspresent till oss, en weekend till Stockholm där vi får åka till Globen och se på nån föreställning!! Hotell och resan är bokad! Så underbar present! Så himla mysigt alltså!
Tack så hemskt mycket Jorge!! :)

Så nu ska jag till Stockholm två gånger i September! :D Kan det bli en bättre månad? :P

Jag ska lägga ut lite bilder från Elviras 2års dag :)






Nu ska jag åka till jobbet! Lev å må!

Elviras födelsedag!

Idag är det Elviras födelsedag!! Hon fyller två år.. jag fattar inte hur fort det har gått!
Vi firade iaf henne i söndags, för idag är min första arbetsdag efter semestern.. Känns lite surt nu måste jag säga. Men det går nog över när man kommer dit. Eller idag ska vi ha temadag, så jag jobbar ju som inte. :P

Jag ska lägga in bilder sen. Nu är det nog bäst att man gör sig iordning för jobbet.

Lev å må!

Vk!

Vi är med i vk idag! Och vf för den delen ;)


Igår var jag duktig, idag har jag varit lat :P

Igår ringde min chef på morgonen och grattade till bröllopet och sa att hon har förlängt mitt vikariat året ut! Som en liten bröllopspresent! :)
Så jag och Angelica gick en promenad till sjukhuset så jag fick skriva på papperna och se mitt nya schema. Har världens bästa schema! Börjar med en ledig vecka ;) Kommer ju att börja jobba natt nu. Tror det blir riktigt bra, då tror ju Elvira att jag alltid är hemma. När hon sover jobbar jag :)
Ja efter jag hämtat papperna så gick vi ner på stan igen och åt lunch på station. Mycket skratt blev det! :) Hur mysigt som helst!

På kvällen kom Jessica, Ulf och William hit, vi gick och såg på hockey. Björklöven mot Skellefteå, och löven vann! :D Jag och Matte var glada.. tyvärr kan jag inte säga detsamma om Ulf :P

Idag har vi varit och handlat mat och fika till på söndag då vi ska ha kalas för Elvira :) Sen kom frida hit och vi satt och surrade å drack kaffe :) Mysigt!

Nu ska jag äta middag. Skulle egentligen farit och tränat stepdance med Sandra, men jag tror inte jag hinner.

Ja nu ska jag gå och äta iaf. Lev å må!

En underbar semester med mina 2!

Jag har haft den bästa semester man kan tänka sig! Bröllop, smekmånad och massa andra roliga utfykter!
För ungefär en vecka sedan åkte Jessica, Ulf, William och min lilla familj till Lycksele djurpark.. Vi kollade på alla djur, Elvira pussade till och med getterna :)
Men det värsta av allt den dagen, vi skulle kolla på björnarna och Mattias höll i Elvira så hon skulle se dem, och när vi skulle gå därifrån så fastnade Elvira med skon i en järnvajjer och tappade ner skon till björnarna!! Jag trodde jag skulle dö! Alla skrattade åt oss!
Jag trodde inte att björnarna skulle äta upp en gummisko, men snacka om att dom slet sönder den i flera bitar!!



Men efter den tragiska händelse så gick vi till lekparken och åkte rutchkanorna, trampade trampbåt och hade hur kul som helst! Det roligaste var en båt som man kunde sätta sig i och man åkte upp typ 5 meter, och sen åkte man ner i full fart och flög ut i vattnet! Det var hur skoj som helst!




Löjliga familjen! :)

Igår var vi och såg på hockey, löven-luleå.. Jag brukar inte vara så intresserad, men tänkte att det skulle vara mysigt att göra något roligt med familjen. Elvira fastnade i ett lekrum två perioder av tre.. och jag å matte var helt inne i hockeyn! Det var väldigt spännande! :) Tur att det fanns barnvak i lekrummet så man kunde koncentrera sig på hockeyn :)

Idag blev det en till rolig utflykt till Ö-vik på paradisbadet! Vi var där från klockan 10 till 16! Är helt slut nu i kroppen :) Elvira var hur duktig som helst, åkte alla rutchkanor! Hon är verkligen inte rädd för vatten.
Men även denna gång hände ju en liten incident :P Inte så ovanligt när det gäller oss.. dennna gång satt Mattias och Ulf och kollade på när Elvira lekte i barnpoolen. Jag och Jessica var och åkte stora rutchkanor ;)
Då skulle Ulf gå och kolla vars jag och Jessica var, och när han hittade oss sa han att han bara skulle hämta matte och Elvira så att vi kunde åka tillsammans.. men så kom han tillbaka till oss och sa att matte inte var kvar. Jag gick runt hela badhuset och letade efter min familj, men de var helt borta. Men tillslut kom de.. och stank skit! Då hade Elvira skitit i barnpoolen! Hon hade badblöja, men var visst lite lös i magen så det hade flytit ut i poolen! :D Det var bara å gå till en vakt och be om ursäkt, och säga att de måste städa poolen för min dotter var inte så bra i magen :P

Imorgon ska jag och Angelica träffas på dagen och ta en promenad och kanske en lunch :) På kvällen blir det nog hockey igen :) men denna gång ska syrran och ulf med :) Skellefteå-löven. Jag och Mattias hejjar på löven, och Jessica och Ulf hejjar på Skellefteå.. så det blir en spännande kamp! :)

Nu ropar Elvira. Lev å må!

Del 3 av 3

The honeymoon!

Vi åkte till Egypten, Makadi.. det låg tre mil utanför Hurghada. När vi satt på flyget och kollade ut såg man bara öken. Mattes kommentar då höll jag på att skratta ihjäl mig åt! "Vars har de tänkt vi ska landa? På en kamel eller!?"
Men man kanske var lite trött efter 5 timmar på flyget :P

Men vi landade iaf  på en vvanlig flygplats. När man klev ut ur planet var det som att gå in i en vägg! Hur hett som helst var det ute!
Sen fick vi ju åka buss till hotellet, och när vi åkte och man såg ut genom fönsterna såg man bara öken överallt och Skräp! Det var skräp längs hela gatorna! Och jag tänkte, bra val Matilda..fy tusan hur det ser ut här!
Men då såg man Makadi! Det var som att komma in i en oas :) Huur fint som helst! Gröna gräsmattor och fina hotell.
Och vårat hotell var inte fult må jag lova! Hela hotellområdet var typ lika stort som vårat kvarter! :)

De första två dagarna låg vi vid stranden.. solade och snorklade :) Väldigt häftigt att snorkla! Men jag greps av panik några gånger när jag såg någon konsig fisk! :P Och de var ju inte rädda för oss heller, simmade bara rakt emot oss! Då blev jag lite rädd, men annars gick det bra :)
Matte pekade på någon ormfisk, och sen när han tittade efter mig såg han bara bubblor och skymten av mina fötter :D

När man skulle komma till det djupa vattnet var man tvungen att simma över ett korallrev, och där fastnade Mattias med ena benet mellan två stenar och rev upp hela benet och tummen! Han blödde som en gris när han kom upp till solstolen.. fy, då blev jag lite rädd.. men det gick bra! :) Jag rev mig också lite på benet, och för att inte ramla tog jag emot mig med handen och brände fingrarna på nånting! Det gjorde så fruktansvärt ont! Jag bara skrek rakt ut! Men det gick över ganska snabbt.. tror inte jag vill veta vad jag brände mig på :P

Matte var iaf en riktig hejjare på att sola, jag däremot var lite sämre.. Jag låg mest i skuggan :P Men det var så himla varmt! Mellan 40-45 grader varje dag! Vi såg aldrig ett moln på hela resan!

På kvällarna åt vi middag och drack lite vin. Väldigt mysigt! Men all-inclusive maten var inte så speciellt god, men det gick ner ändå :P

Vi hade tänkt åka på en utflykt på lördagen, åka jeep på sanddynorna i öknen och sen rida på kameler. Men då skulle man ha anmält sig dagen innan och det visste inte vi. Men då anmälde vi oss istället till "Quads i öknen". Då fick man köra fyrhjulingar till ett beduinläger mitt i öknen där fick man rida på kameler! Väldigt skoj!! Men när vi var där fick jag typ solsting och höll på att spy å svimma. Så jag fick åka med ledaren hem :P Men det var nästan roligare, han körde så fort! :D
Och åka kamel var det roligaste, speciellt när de skulle ställa sig upp :D

Ja jag vet inte vad jag ska berätta mer, vi tog det bara lugnt, solade och badade! Men fy vad man började sakna Elvira! Vara barnfri i över en vecka! Det var skönt att bara få rå om varandra, men jag tror aldrig jag har saknat någon så mycket som jag saknade henne då!

Och när vi landade med planet på arlanda ringde jag mamma och pappa direkt och fick höra att Elvira har haft det så bra! Så då kändes det lugnt igen :) Hon hade ätit mängder med ostkrokar och druckit dricka en kväll.. :P Trodde jag skulle få hem en boll :P

När vi träffade henne var det som om vi aldrig hade varit borta :) Min sötnöt!






Vill ni se mer bilder får ni komma hit :P Jag orkar inte lägga ut fler nu :P

Nä nu ska jag gå och klä på mig.. sitter bara med morgonrock :)

Ska bara säga Tack Mattias!  Det kunde aldrig ha blivit en bättre smekmånad!

Del 2 av 3

Den stora dagen har kommit!

Matte friade till mig på julafton, och vi hade tänkt gifta oss nästa sommar, för det skulle bli så tajt att hinna planera ett helt bröllop till den här sommaren. Men då övertalade min syrra mig och sa att hon ville gå på bröllop i sommar, så vi ändrade oss! Det bästa beslut vi någonsin tagit! :) Tack syrran :)

Mamma väckte mig kvart i sju på morgonen den 1:a augusti, vaknade med världens pirr i magen!
Klockan halv tio kom Marie (tärnan) förbi hos mig, och vi åkte tillsammans till Angelica där vi skulle bli sminkade och bli fina i håret :) Elvira fick också följa med!
När vi kom dit hade Angelicas föräldrar gjort ett kollage med kort på mig och Angelica från vi var små :) Det var väldigt gulligt! De hade också dukat upp med cider (alkoholfritt) och jordgubbar. Också satte vi igång.  Elvira var först på tur att bli fin i håret. Massa fina lockar fick hon
. Tyvärr försvann de en kvart senare när hon fick sova en stund på förmiddagen så hon skulle vara pigg i kyrkan :P Men hon var lika fin för det! :)
Sen var det Maries tur att få lockar i håret! Hon blev så fin!
Efter det var det min tur att sätta in löshår, locka, tupera och allt vad hon gjorde :P Det tog väl ungefär två timmar innan mitt hår var färdigt! Ojoj, men jag har aldrig känt mig vackrare!

Innan vi började sminka oss så fick vi lunch på Angelicas altan, rostbiff och potatissallad! Mycket gott, men jag var så nervös så jag kunde knappt äta :D
Roligast var iaf att Marie gick in i glasdörren på deras altan! :D Haha! Skulle jag ha filmat och skickat in till AFV :D
Sen skulle mitt smink på iaf, det gick fort och smärtfritt :P Du är så duktig Angelica!
När vi var färdiga, jag och Marie, fick Angelica fixa sitt eget smink och hår.. stackarn, fick vänta till sist. Men hon blev så tjusig hon också!


Jag tyckte dagen gick så fort! Huxx fluxx plingade det på dörren, det var pappa som kom för att hämta oss! En timme innan vigseln.. snacka om att jag var nervös då! När vi körde dit så ringde Mattias och sa att han också var på väg dit. Så det var snabba ryck för oss att ta oss till kyrkan, för Matte fick ju inte se mig innan. Och när vi kom dit så var kyrkan låst!! Så pappa och värden Marcus fick agera livvakt ifall Mattias skulle hinna till kyrkan :P Men vaktmästaren hann komma :) Så jag, Marie, Elvira och pappa fick gå upp till brudkammaren och vänta på att minuterna skulle gå.. Ojoj..
Jag kommer ihåg när han sa att det var fem minuter kvar och min puls gick upp i 200.. och pappa sa: Det kunde ju ha varit värre, det kunde ju ha varit din avrättning du väntade på :P
Jag vet inte om jag blev så mycket lugnare av det :P
Sen kom vaktmästaren upp och sa att vi kunde börja gå ner. Å fy tusan!
Då fick vi stå där nere och vänta på att klockorna skulle ringa klart.. kändes som en evighet!
Men då började orgeln spela och dörrarna öppnades!
Jag kommer knappt ihåg när vi gick in, bara att jag höll på att börja grina flera tusen gånger om! Och när jag såg Mattias där i sin fina kostym så stilig, det kändes som en film! :) Du är så fin Matte!
När Andréa och Marcus började spela våra låtar vi valt, steg tårarna till max igen. Oj så duktiga dom var!!!


Efter vigseln blev det massa kramar och fotografier på kyrkogården, sen åkte jag och Mattias iväg i världens finaste bil ner till kvarn för att bli fotograferade vid älven.


Sen började festen med god mat, dricka, fina tal och dans!  Jag är så nöjd över den här dagen! Den bästa dagen i mitt liv plus den vi fick Elvira :)


Jag hoppas att alla hade en trevlig dag! Det hade då vi! :)

Vi åkte till hotellet klockan halv ett på natten, där blev det presentöppning! :) Tack för alla fina presenter!

Två dagar efter bröllopet åkte jag och Mattias till Egypten! Men det får ni läsa om i del 3 ;)

Del 1 av 3

Ja jag vet att jag inte har skrivit på länge, och det ber jag om ursäkt för... men nu ska ni få tre delar att läsa, jag börjar med möhippan :)

Jag trodde ju inte att jag skulle få någon möhippa och var så avunsjuk på min jobbarkompis som hade fått en. Jag satt och beklagade mig på jobbet och var så ledsen för att mina kompisar inte hade tid att fixa en möhippa för mig. De hade ju haft hela sommaren på sig, men nää de går bara på andra fester och skiter fullständigt i att deras bästa kompis ska gifta sig och Vill ha en möhippa.

Lördagen innan bröllopet sov mamma hos mig, det spöregnade ute, och hon tvingade mig att cykla till jobbet för hon skulle åka och hälsa på en jobbarkompis, så hon behövde bilen.. Jag kom till jobbet som en dränkt råtta, började läsa in mig på patienterna. Jag jobbade på som vanligt, och huxx fluxx ville mina jobbarkompisar att vi skulle gå och fika.. Och jag var ju inte klar med mitt arbete!? Men de tyckte jag skulle vänta med det tills vi hade fikat.. så jag tänkte, ok tar väl en snabb koppkaffe då.. Men nä då fick jag lov att sitta i lugn och ro å fika. Alla på jobbet tjatade på mig att jag skulle äta gröt och smörgåsar, men jag totalvägrade! Var så mätt sen kvällen innan då jag och mamma hade ätit godis på kvällen.
Och det var då jag hörde högklackade skor på infektion, (det är inte ofta man gör det kan jag säga) och in kommer Angelica och Marie med en krona som jag fick på huvudet och en skylt runt halsen där det stod "Kyss mig om ni vill" och ett snapsglas runt halsen. Och sen bar det iväg. Vi åkte först hem till Angelica där det fixade mitt hår och sminkade mig..och det var inte vackert vill jag lova! Och första snapsen fick jag dricka då, på tom mage!!!
Sen fick jag ta på mig ögonbindel och vi körde iväg, jag hade ingen aning om vars. När vi stannade fick jag ett kuvert som det stod "uppdrag 1" på, och i var 300kr och en inköpslista. Jag skulle handla en blommig kjol, randig tröja och en baddräkt.. jag tänkte hur tusan ska 300 kr räcka till det? Och det var då jag såg mig om.. Vi var på myrornas!! Redan då höll jag ju på att dö! Men det var bara att traska in och hitta kläderna.
 Så här såg det ut! Huvva! :D

Sen fick jag ta på mig ögonbindel igen och de förde mig till Frida, och där väntade Jenny och Maria Hägglund också! :) Det blev lunch och champange.. och jordgubbar så klart! :) Riktigt mysigt!


Efter luchen fick jag ett kuvert till där det stod "ta på dig bestämd utsyrsel och ge järnet!"
Då fick jag ta på mig cykelbyxor och den röda baddräkten över..ingen vacker syn!
På med ögonbindeln igen och vi körde runt runt, jag var helt vilse..
Vi kom in i en lokal på mariedal med två stänger i..Strippstänger!! :O Jag fick lära mig danssteg och ha en uppvisning för mina kompisar :D haha! Men jag tror ändå jag var lite hajj på det ;)

Det här var riktigt kul! Tycker jag alla ska testa! Jag har aldrig haft så mycket träningsvärk som dagen efter det här :D

Ja men iaf så åkte vi iväg igen, och jag fick ta på mig de andra kläderna igen och gå ut på stan. Jag fick det tredje uppdraget, jag skulle hitta en tjej på stan med lösnaglar; och det klarade jag direkt!
Sen skulle jag fråga en kille om han var singel, och det var inte lätt vill jag lova! Ingen ville svara för jag var så fruktansvärt ful! Och luktade säkert svett också! :D Men tillslut klarade jag det! :)
Jag skulle fråga en kille vad han hade för färg på kalsongerna, och det klarade jag direkt.. Blåa hade han :)
Och sista uppdraget var att få en puss av en kille på valfritt ställe.. Det tog ett tag innan jag vågade gå och fråga men jag fick en puss av första killen jag frågade! Jag erbjöd handen men han gav på kinden! :) Då blev jag rätt nöjd ;)

Efter det gick vi alla hem till angelica, duschade och sminkade oss (fint den här gången) åt underbart god middag och drack vin. Tjejerna hade köpt en hel dunk med vitt vin till mig, plus att jag hade fått shotar hela dagen! Jag fick också två hundra kronor för att jag klarade sista uppdraget, som jag skulle köpa drinkar för ute.

Vi gick ut på Rex och där fick jag väl si sådär tjugo pussar för jag hade fortfarande skylten på mig :) Sen minns inte Matilda så mycket mer.. bara att jag kröp ut ur Rex stacket! :D Haha!

Fy tusan så dåligt jag mådde och dagen efter vill jag inte tänka på! :P

Men världens roligaste möhippa blev det! Jag fick min efterlängtade möhippa ändå!

Ps jag orkar inte skriva del 2 nu.. den får ni vänta ett tag på ;)

RSS 2.0